تشخیص ساعت مچی اصل از فیک

تشخیص ساعت مچی اصل از فیک

کسانی که در انتخاب ساعت مچی حساس هستند، عموما ساعت هایی اورجینال با برند مطرح خریداری می کنند. اگر از این دسته افراد هستید باید تکنیک های تشخیص ساعت مچی اصل از فیک را بدانید.

تشخیص ساعت های مچی اورجینال

کسانی که در انتخاب ساعت مچی حساس هستند و به درخشش ساعت در استایل خود اهمیت می دهند، عموما ساعت هایی اورجینال با برند مطرح  مانند ساعت سیکو، جیشاک، لاکسمی و ... خریداری می کنند. اگر از این دسته افراد هستید باید تکنیک های تشخیص ساعت مچی اصل از فیک را بدانید.

برخی از این روش ها نیاز به بررسی چرخ دنده های ساعت، اطلاع از قیمت اصلی، چک کردن جزئیات مربوط به ظاهر و ... دارد. بهتر است به نظر فروشندگان و بازاریان در رابطه با اصل یا تقلبی بودن ساعت اکتفا نکنید. لازم به ذکر است که درصد بالایی از ساعت هایی که در بازارهای جهانی به فروش می رسند اورجینال نمی باشند و علت حضور طولانی مدت آنها در بازار سودی است که فروشندگان و تاجران از آنها به دست می آورند.

شناسایی ساعت های مچی اصلی

از کجا ساعت اورجینال بخریم؟

نمایندگی برندهای مختلف در سراسر جهان وظیفه حفظ اعتبار آن برند را بر عهده و برای این کار باید خود اعتماد مشتریان را جلب کنند. بسیاری از فروشگاه ها و سایت های معتبر که در سال های اخیر در میان مردم شناخته شده هستند عموما ساعت های اصل در اختیار مشتری می گذارند. یک فروشگاه برند فروشی که مشتریان ثابت دارد با فروش ساعت های تقلبی و ارزان قیمت اعتبار خود را لکه دار نمی کند. این گونه نیازی هم به علم برای تشخیص ساعت مچی اصل از فیک ندارید.

این فروشگاه ها ممکن است ساعت های فیک نیز داشته باشند اما با توجه به شناختی که از خریداران دارند و همچنین تعهدی که نسبت به هویت ارزشمند فروشگاه خود دارند ساعت های مچی تقلبی را جداگانه و با اطلاع خریدار به فروش می رسانند.

تفاوت ظاهری ساعت اصل و تقلبی

در صورتی که ساعت مچی به صورت غیر حرفه ای کپی شده باشد ظاهری بارز و نامطلوب دارد. برای مثال ساعت تقلبی:

·         درب پشت ساعت و صفحه بدون لوگو هستند و در صورت وجود لوگو، شاهد طراحی نامناسب آن خواهید بود.

·         صدای تیک تاک عقربه ها به گوش می رسد.

·         بندها بی کیفیت بوده و به شدت خشک می باشند.

·         با تکان دادن ساعت عقربه های می لرزند.

·         لوگوی برند باید روی جعبه محصول درج شده باشد.

تفاوت ظاهری ساعت اصل و تقلبی

تشخیص ساعت مچی اصل از فیک با بررسی موتور

یکی از روش های تشخیص ساعت مچی اصل از فیک بررسی موتور آن است. اما این روش پس از خرید کاربردی می باشد. اگر می خواهید مطمئن شوید ساعتی که خریداری کردید اورجینال است یا تقلبی می توانید چرخ دنده های آن را چک کنید. اما اگر پس از بررسی متوجه شوید که ساعت اصل است، گارانتی آن را از دست می دهید. چرا که گارانتی ساعت های اورجینال تا زمانی اعتبار دارد که ساعت باز نشده باشد.

یک از مواردی که باعث می شود شما از روی چرخ دنده ها متوجه اصالت ساعت شوید طراحی باز آنها است. به این معنا که ساعت هایی در بازار موجود هستند که موتور آنها را پشت عقربه ها مشاهده می کنید. به اصطلاح این ساعت ها را قلب باز یا اسکلتون می نامند که سخت افزار آنها کاملا قابل مشاهده می باشد. در این مورد نیازی نیست از تکنیک های تشخیص ساعت اصل از فیک استفاده کنید. چرا که قلب باز بودن، خود سندی برای اثبات اصالت ساعت است.

با توجه به موارد ذکر شده اگر اطلاع از هویت ساعت برای شما اهمیت بالایی دارد پس از بررسی ظاهر حتما باید موتور آن را چک کنید چرا که کپی کردن ظاهر ساعت آسان و ارزان است اما با توجه به هزینه گزافی که باید صرف کپی کردن موتور ساعت شود، شرکت های متقلب این کار را انجام نمی دهند.

بررسی گارانتی ساعت مچی 

یکی از موارد دیگر برای تشخیص ساعت مچی اصل از فیک، گارانتی می باشد. ساعت های مچی در هر برند دارای گارانتی می باشند که با توجه به برند مدت زمان متغیری برای آنها در نظر گرفته شده است. این گارانتی ها در هر کشوری اعتبار دارند. اما ممکن است این اسناد نیز کپی و تقلبی باشند، برای اطمینان باید با نمایندگی برند ساعت مورد نظر در ایران تماس بگیرید تا مطمئن شوید که سند ضمانت موجود را پوشش می دهد.

تشخیص ساعت مچی اصل از فیک با شماره سریال

پشت ساعت های مچی یک شماره سریال درج شده است، برای اطمینان از اصل بودن ساعت می توانید این شماره را در سایت اصلی برند ساعت مورد نظر وارد کنید، با این کار می توانید از اصالت محصول مطمئن شوید.

تشخیص ساعت مچی اصل از فیک با شماره سریال

نتیجه گیری

ساعت های مچی در برخی برندها دارای کپی می باشند. گاهی اوقات تشخیص ساعت اورجینال از تقلبی کمی دشوار است اما با استفاده از برخی تکنیک ها تفاوت آنها را مشاهده می کنید.

سوالات متداول

1.      واردات ساعت های مچی تقلبی قانونی است؟
بله بسیاری از ساعت های مچی تقلبی دارای برگ سبز بوده و از چین وارد ایران می شوند. اما در مواردی قاچاق آنها مشاهده شده است.

2.      ساعت های تقلبی و اصل امکانات و قابلیت های مشابهی دارند؟
در ساعت های اصل هیچ موردی بدون کاربرد وجود ندارد. برای مثال ساعت مچی اصل عقربه های اضافه به منظور زیبایی ندارد. به معنای دیگر تمام جزئیات ساعت مچی است کاربردی بوده و صرفا برای زیبایی نمی باشند.

3.      چرا ساعت های اصل وزن بیشتری دارند؟
یکی از راه های تشخیص ساعت مچی اصل از فیک وزن آن می باشد. در ساعت های اورجینال از متریال ها و مواد با کیفیت استفاده می شود که موجب سنگینی ساعت هستند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)