رونمایی از ساعت های سری 4 اپل

رونمایی از ساعت های سری 4 اپل

رونمایی ساعت های جدید سری 4 اپل

نگاهی به رونمایی ساعت های جدید سری 4 اپل و کاربردهای آن

به تازگی شرکت اپل مدل جدیدی از ساعت های اپل را با نام سری 4 اپل معرفی کرده است.

شایعات بسیاری طی هفته های گذشته در این رابطه وجود داشت. تغییرات جدیدی روی این مدل ساعت ایجاد شده است. این تغییرات شامل رنگ و نوع جنس قاب ساعت ، بزرگ بودن صفحه ساعت و نازکتر شدن قطر قاب ساعت می باشد که در یک نگاه به ساعت بدون حتی دیدن اپلیکیشن ها به این وجه مشترک می توان پی برد.

سخت افزار جدید

پیشرفت سیستم سخت افزاریداین ساعت مورد توجه منتقدین قرار گرفت. به طوریکه در قیاس با مدلهای قبلی از سال 2014 تا به کنون توسعه رو به رشدی داشته است. شاید از لحاظ ظاهری در نگاه اول به جای دسته کوک و دکمه پایین آن تفاوت حس نشود ولی بیشترین اتفاق در این مدل سایز ساعت است که بر خلاف مدلهای قبلی که 38 میلیمتر و 42 میلیمتر بود ، اکنون باسایز قابی جدید 40 و 44 میلیمتر به بازار عرضه می گردد. همچنین نمایشگر ساعت سری 4 اپل همچون گوشی های آیفون X با تکنولوژی جدید ارائه گشته کل صفحه (حتی گوشه های ساعت) را در بر گرفته تا از کل صفحه نمایش بتوان استفاده کرد. این اتفاق موجب گشته تا از لحاظ دیداری بین 32 تا 35 درصد بسته به نوع سایز قای ساعت بزرگنمایی صفحه وجود داشته باشد.

.

هنگامی که سری 4 اپل دست میکنید نازکی قاب آن نسبت به دیگر ساعتها بسیار جالب و دیدنی است. جالبی بیشتر این مدل در به کارگیری بندهای مدلهای قدیمی ساعت های اپل است. یعنی دیگر لازم نیست بندهای اضافه و جدید برای این مدل تهیه کنید. از دیگر تفاوت های ظاهری این ساعت می توان به نقطه قرمز رنگی که بر روی دسته کوک است اشاره کرد که به منظور سلولار بودن ساعت بود که اکنون به صورت دایره نازک قرمز رنگ تبدیل شده که به زیبایی این ساعت می افزاید و هم چنین بزرگتر شدن اسپیکر صدا ساعت که موجب افزایش 50 درصدی پخش صدا نسبت به سری 3 می باشد.

.

درب پشت قاب ساعت نیز شیشه ضد خش و سرامیک مشکی رنگ ساخته شده است.

این تغییر در سیستم آنت دهی و عملکرد جی پی اس و سیم کارت داخلی ساعت بسیار تاثیر گذار می باشد.

همچنین سنسور اپتیکال ضربان قلب این ساعت که در مدلهای قبلی نیز وجود داشت به یک سنسور الکتریکی ضربان قلب نیز مجهز گشته که موجب می شود بخش های جدیدی از عملکردها را برای کاربران ایجاد کند. از مهمترین آن نمایش نوار قلب است که مورد تاییدیه سازمان FDA آمریکا که از مهمترین سازمانهای متشکل از برترین دکترها می باشد.

ارتقا شتاب سنج و زیروسکوپ ساعت سری 4 اپل موجب گشته ، افت و خیزهای نا به هنگام خطرناک را شناسایی کند. یعنی دیگر نگران پرت شدن از جایی یا مکانی نباشید. این ساعت به صورا خودکار این را شناسایی می کند و فورا با اولین تماس به SOS اطلاع رسانی می کند.

ساعت های سری 4 با 6 مدل در دو سایز به بازار عرضه می شوند. مدل های آلومینیومی آن با رنگ های نقره ای ، طلایی و خاکستری ، مدل های استیل ضد زنگ با رنگ های مشکی و طلایی براق می باشند.

همکاری مشترک بین شرکتهای نایک و هرمس همچنان با شرکت اپل در تولید انواع بندهای ساعت و انواع صفحات نمایشگر اصلی برقرار است. در سری 4 اپل ما شاهد چندین طرح جدید از برند نایک هستیم

حال در باطری این ساعت چه اتفاق جدیدی رخ داده است؟ در واقع باید بگوییم از لحاظ باطری مصرف با تمامی این تغییرات هیچ تفاوتی نکرده است و همان باطری در مدل قبلی سری 3 نیز در این مدل وجود دارد با این تفاوت که در انجام فعالیت های ورزشی تا 6 ساعت می تواند شارژ را در خود نگه دارد. این یعنی ساعتی با بازدهی بالا و مصرف پایین.

تغییرات داخلی

در کنار این تغییرات سخت افزاری ساعت،نرم افزار اصلی ساعت سری 4 اپل نیز تغییراتی را به جهت کارایی و راحتی بیشتر کاربران انجام داده است.

این نرم افزارها در کنار صفحه بزرگ سری 4 اپل استفاده از آن را هرچه تمام تر لذت بخش تر کرده است. اگر تا دیروز قصد دیدن عکس ها را روی اپل واچ نداشتید ولی اکنون با وضوح بالای تصویر و بزرگتر شدن صفحه علاقه شما برای دیدن عکسها و تصاویر بر روی ساعت بیشتر خواهد شد.

زمان عرضه و قیمت سری 4 اپل

زمان عرضه ساعت های سری 4 اپل روز جمعه 14 سپتامبر ( معادل 23 شهریور 97) بود و زمان اولین تحویل آ یک هفته بعد روز 21 سپتامبر ( معدل 30 شهریور 97 ) خواهد بود.

قیمت های ساعت های سری 4

از 399 دلار در مدلهای جی پی اس دار شروع می شود و تا 499 دلار برای مدل های سیم کارت دار نیز عرضه می شود.

منبع :watch magazine
ارسال نظر