ساعت مچی آنالوگ بخریم یا دیجیتال؟

ساعت مچی آنالوگ بخریم یا دیجیتال؟

ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال، دو مدل از ساعت ها می باشند که هر کدام برای استایل مخصوصی است و هر مدل طرفداران زیادی دارد.

آشنایی با ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال

ساعت های مچی آنالوگ و دیجیتال دارای قابلیت ها و موتورهای متفاوتی می باشند. اما ظاهر مهمترین معیاری است که در انتخاب آنها در نظر قرار می گیرد. در انتخاب ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال، سبک پوشش و اجتماعی که در آن حضور می یابید، اهمیت دارد. به همین دلیل قبل از خرید ساعت مچی، باید بدانید که کدام یک از این دو مدل برای شما مناسب تر است. آشنایی با ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال

ساعت های مچی آنالوگ

ساعت های مچی عقربه ای آنالوگ ظاهر کلاسیک و ساده خود را تا به امروز حفظ کرده اند. این ساعت ها ظریف ترین و ساده ترین طراحی را داشته و عموما برای استایل های رسمی و کلاسیک مناسب می باشد. ساعت های مچی آنالوگ صفحه پس زمینه ای کاملا ساده دارند که رنگ آنها بارز و حائز اهمیت است.

بند ساعت های آنالوگ ظریف و ساده است. با توجه به ظاهر کلاسیک این ساعت ها، جنس بند آنها ترجیحا چرم می باشد. قابل توجه افراد شیک پوش با استایل تجاری، هرچه قاب ساعت کوچکتر باشد ظاهر آن قدیمی تر و کلاسیک تر به نظر می آید. قاب های بزرگتر برای ساعت های آنالوگ امروزی می باشند.

به این منظور بر رسمی بودن بین ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال، آنالوگ تاکید می شود که حتی ساعت های مچی آنالوگ اسپرت نیز از سادگی بالایی برخوردار می باشند.

آشنایی با ساعت مچی دیجیتال

ساعت های مچی دیجیتال علاوه بر عقربه دارای صفحه دیجیتال کوچکی نیز می باشند که زمان را به صورت عددی نمایش می دهند می دهند. این ساعت های در مدل های گسترده ای تولید می شوند برخی ای آنها حتی عقربه نیز نداشته و کاملا صفحه نمایشی لمسی می باشند.

در مدل های پیشرفته قابلیت های دیجیتال و مدرن به آنها اضافه شده است و امکان اتصال بلوتوثی به موبایل در آنها فراهم می باشد. نسل آخر ساعت های مچی دیجیتال ساعت های هوشمند می باشند که بر بستر سیستم عامل هایی همراه با گوشی های همراه فعالیت می کنند.

ساعت مچی دیجیتال

ساعت دیجیتال اسپرت یا رسمی

انواع ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال هر دو در انواع اسپرت و رسمی یافت می شوند. ساعت های آنالوگ اسپرت نیز ساعت هایی ساده و عقربه ای با بندهای چرم مصنوعی، پارچه ای و اغلب پلاستیکی هستند. این ساعت های مناسب برای استایل های اسپرت روزانه می باشند.

ساعت های دیجیتال رسمی بند ساده ای دارند و تا حد امکان از طراحی ظریف تری برخوردار می باشند. این ساعت ها عموما در جنس چرم، استیل و نقره با ظاهر رسمی تری همراه هستند. ساعت های دیجیتال اسپرت نیز دارای طراحی شلوغ بوده و جنس بند آنها معمولا از رابر نمی باشد که از تنوع رنگی بالایی برخوردار می باشند.

ساعت های دیجیتال اسپرت معمولا قابلیت های ورزشی دارند چرا که اکثر آنها ظاهری مناسب برای استایل های ورزشی دارند. برای مثال بسیاری از آنها ضد آب می باشند که برای استخر مورد استفاده قرار می گیرند. برخی مدل ها کرنومتر و گام شمار نیز دارند.

ست کردن ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال با استایل

ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال برای همراه شدن با پوشش دارای دو سبک متفاوت می باشند که با دیدگاه های مشابه نمی توان به آنها نگاه کرد. به همین سبب برای ست کردن ساعت مچی با استایل باید سبک پوشش خود را در نظر داشته باشید. ساعت های آنالوگ بیشتر با پوشش های رسمی و کلاسیک همخوانی دارند. البته در این زمینه طراحی ساعت آنالوگ مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. با توجه به برند، مدل و جنس ساعت می توانید آن را با استایل های مدرن یا کلاسیک  ست کنید.

ساعت های مچی دیجیتال نیز صرفا با استایل های امروزی ست می شوند و برای افرادی که علاقه مند به تیپ های هالیوودی و کلاسیک هستند مناسب نمی باشد.

ست کردن ساعت با استایل

با تمام این نکات اگر قصد شرکت در یک مهمانی رسمی و امروزی را دارید باید بگوییم ساعت های عقربه ای ایده آل تر و شکیل تر می باشند. ساعت های مچی دیجیتال بیشتر برای محیط کاری مناسب است.

نتیجه گیری

ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال هر دو دارای انواع اسپرت و رسمی می باشند. این ساعت ها هر کدام برای استایل ها و سلایق متفاوتی مناسب می باشند. ساعت های مچی آنالوگ ساعت های عقربه ای و ساده با ظاهر کلاسیک می باشند که طراحی ظریفی دارند. ساعت های مچی دیجیتال نیز علاوه بر عقربه دارای صفحه نمایش ال ای دی یا ال سی دی بوده و زمان را به صورت عددی نیز نمایش می دهند. این ساعت ها طراحی های متنوع تری داشته و از ظرافت کمتری برخوردار هستند.

در انتخاب ساعت مچی آنالوگ و دیجیتال بیشتر از کاربرد و زیبایی باید به همخوانی آنها با سبک پوشش خود توجه کنید. 

سوالات متداول

1.      ساعت های دیجیتال همان ساعت های هوشمند هستند؟
خیر ساعت های هوشمند در واقع گجت هایی می باشند که به نحوی مکمل تلفن همراه ما هستند و نمایش زمان ساده ترین کاری است که انجام می دهند.

2.      ساعت های آنالوگ می توانند در برابر آب مقاوم باشند؟
خیر مقاومت در برابر آب یا قابلیت هایی از این قبیل در ساعت های دیجیتال قابل اجرا می باشند.

3.      ساعت های مچی آنالوگ دارای تقویم می باشند؟
بله  برخلاف تصور برخی از آنها دارای پنجره کوچکی هستند که تاریخ را نمایش می دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)