تکنولوژی های ساعت مچی سیتیزن

تکنولوژی های ساعت مچی سیتیزن

ساعت های سیتیزن دارای فناوری های بسیار کاربردی می باشند. ما در این مقاله می خواهیم به تکنولوژی های ساعت مچی سیتیزن بپردازیم.

فناوری های سیتیزن

ساعت های مچی سیتیزن حدود یک قرن است که در بازار جهانی طرفداران بسیاری جذب کرده اند. یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این برند فناوری هایی می باشد که بر بستر آنها طراحی شده است. تکنولوژی های ساعت مچی سیتیزن محصولی با عملکرد بهینه، دقیق و مدرن در اختیار شما می گذارند.انواع ساعت سیتیزن بر اساس استانداردها و فناوری هایی تولید می شوند که از نظر ظاهری، فنی و دقت حداکثر کیفیت را داشته باشند.

آشنایی با فناوری های برند سیتیزن

برخی از تکنولوژی های ساعت مچی سیتیزن که در محبوبیت این برند نقش به سزایی داشته اند به شرح زیر می باشند.

  • فناوری اکو درایو
  • تکنولوژی سوپرتیتانیوم
  • زمانبندی ماهواره ای
  • ساعت رادیویی
  • تکنولوژی های ساعت مچی سیتیزن

اکودرایو Eco-Drive از تکنولوژی های ساعت مچی CITIZEN

یکی از اصلی ترین تکنولوژی های ساعت مچی سیتیزن Eco-Drive است که مربوط به منبع انرژی آن می باشد. در واقع برای شارژ ساعت های اکودرایو نور خورشید لازم است. این مسئله باعث می شود با مشکلات سخت افزاری و فنی مربوط به باتری ساعت مواجه نشوید.

نور خورشید شامل اشعه هایی با امواج مختلف بوده و تمام آنها در ساعت اکودرایو مستقیما به انرژی تبدیل می شوند. مکانیزم ساعت های Eco-Drive به این شکل است که تمام انرژی دریافتی را مصرف نمی کند و مقداری از آن ذخیره می شود.

تکنولوژی های ساعت مچی سیتیزن به گونه ای به روز رسانی می شوند که عملکردی بهینه تر داشته باشند. به این منظور که ساعت citizen نه تنها از انرژیِ خورشید بهره مند است بلکه با نور مهتابی و دیگر منابع روشنایی نیز تغذیه می شود. با انرژی ذخیره شده در این ساعت می توانید تا 6 ماه از آن استفاده کنید (در تاریکی و بدون نیاز به نور).

ساعت مچی سوپرتیتانیوم CITIZEN

فناوری هایی که در راستای تکامل یک محصول به کار می روند صرفا مربوط به عملکرد یا ساختار فنی آن نمی باشند. در برخی مواقع اضافه کردن استانداردهایی که کیفیت ساعت مچی را افزایش می دهند به عنوان یک فناوری شناخته می شود. برای مثال کمپانی سیتیزن متریال مورد استفاده در ساعت ها را با موادی که مقاومت بالاتری دارند جایگزین کرده است.

 به همین خاطر سوپرتیتانیوم را که مقاومتی چند برابر فولاد دارد، به عنوان متریال ساخت ساعت های خود در نظر گرفته است. تیتانیوم جامد (سوپر تیتانیوم از تیتانیوم جامد تشکیل شده است.) بسیار سبک بوده و در مقابل خوردگی، خط و خش، زنگ زدگی و ساییدگی بسیار مقاوم است علاوه بر این خاصیت ضد حساسیت نیز دارد.

Super Titanium به دلیل فرایند ساخت مدرن، به عنوان یک فناوری نوین در تولیدات ساعت مچی شناخته می شود. شرکت سیتیزن در بهره مندی از این تکنولوژی پیشگام بوده است و تمام محصولات خود را به مقاوم ترین شکل ممکن طراحی می کند.

ساعت مچی سوپرتیتانیوم سیتیزن

زمانبندی ماهواره ای از تکنولوژی های ساعت مچی این برند

یکی از جذاب ترین و مدرن ترین تکنولوژی های ساعت مچی سیتیزن زمانبندی ماهواره ای می باشد. این قابلیت حاصل عملکرد جی پی اس داخل ساعت است که با تغییر موقعیت بر اساس مختصات جغرافیایی، زمان آن منطقه را به صورت خودکار پردازش می کند. به این معنا که در صورت سفر به شهر یا کشور دیگر نیازی نیست مجدد ساعت را تنظیم و کوک کنید، اینکار اتوماتیک انجام می شود.

فناوری زمانبندی اتمی در محصولات سیتیزن

ساعت های سیتیزن نیز در مدل ها و فناوری های گوناگونی تولید می شوند. همچنین طراحی فنی و موتور آنها نیز متفاوت می باشد. برای مثال ساعت های سیتیزن کوارتز که زمانبندی دقیقی دارند با یک بلور کوارتز طراحی شده اند. این سنگ خاصیت نوسان سازی سیگنالی داشته و تاخیر بسیار کمی در نمایش زمان دارد.

 اما حداکثر دقت و حساسیت در ساعت های اتمی دیده شده است. که با عنوان ساعت های رادیویی نیز شناخته می شوند، چرا که برای پردازش زمان، ساعت سیگنال های رادیویی را دریافت کرده و با درصد خطای 1 ثانیه در 100000 سال زمان را اعلام می کند. زمانبندی اتمی از مطرح ترین و دقیق ترین تکنولوژی های ساعت مچی سیتیزن می باشد که سیگنال های تلفن هوشمند و امواج دیگر تداخل بسیار کمی در عملکرد آن ایجاد می کنند، چرا که این فناوری در لحظه زمان را بروزرسانی کرده و همواره نزدیک ترین ساعت به زمان اصلی را نمایش می دهد.

ساعت های سیتیزن

نتیجه گیری

تکنولوژی های ساعت مچی سیتیزن شامل زمانبندی اتمی، اکو درایو، زمانبندی ماهواره ای و فناوری سوپرتیتانیوم هستند. فناوری های ساعت مچی citizen دلیل اصلی محبوبیت این برند می باشند چرا که صرفا در راستای بهینه سازی عملکرد و ارائه محصولی مقرون به صرفه در این مسیر قرار دارند.

سوالات متداول

  1. با توجه به کاربرد متریال سوپرتیتانیوم که شامل استیل و فولاد ضد زنگ می باشد، سیتیزن محدودیت رنگ بندی دارد؟
    خیر تنوع رنگی گسترده ای میان محصولات این برند مشاهده می شود.
  2. تکنولوژی زمانبندی ماهواره ای در تمام کشورها عمل می کند؟
    در 40 منطقه که استاندارد ساعت
    UTC می باشد زمان دقیق محاسبه می شود.
  3. ساعت های پرومستر سیتیزن چه ویژگی هایی دارند؟
     این ساعت ها مخصوص غواصی بوده و دارای عقربه هایی شب نما هستند.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)