علت محبوبیت ساعت مچی G-Shock

علت محبوبیت ساعت مچی G-Shock

ساعت های مچی جیشاک در میان مردم بسیار محبوب است. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم علت محبوبیت ساعت مچی G-Shock را در میان مردم بررسی کنیم.

چرا ساعت G-Shock بخریم؟

تعداد محدودی از برندهای مطرح ساعت مچی که در کشورهای مختلف شناخته شده اند از کیفیت و قابلیت های ایده آلی بهره مند هستند. این مسئله اصلی ترین علت محبوبیت آنها بوده و حتی با وجود قیمت بالایی که دارند اولویت شیک پوشان می باشند. یکی از این برندهای پرطرفدار G-Shock است که زیر مجموعه کمپانی کاسیو (از برندهای شناخته شده) در ژاپن می باشد. انواع ساعت جیشاک بسیار پرفروش و محبوب است. در این مطلب به علت محبوبیت ساعت مچی G-Shock اشاره می کنیم. 

چرا ساعت G-Shock بخریم؟

معرفی برند و علت محبوبیت ساعت مچی G-Shock

جی شاک حاصل همکاری یک گروه سه نفره از مجموعه کاسیو می باشد به نام گروه خشن که با ایده تولید محصولات ضد ضربه، ساعت های مچی G-Shock را وارد بازار ژاپن کردند. بر اساس شعار این تیم و هدف اصلی آنها جی شاک به یک برند تبدیل شد. از سال 1981 محصولات این شرکت با لقب ساعت های مچی ضد ضربه معرفی و شناخته شده است. 

محبوبیت ساعت ضد ضربه جی شاک

اولین و اصلی ترین ویژگی این ساعت که آن را به شهرت رساند مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار می باشد. این ساعت های مقاوم به دلیل استحکام بالا در زمینه های گوناگونی به کار می روند. G-Shock به عنوان یک ساعت مچی برند قیمت بالایی دارد اما نسبت به طول عمر و کیفیت فیزیکی که دارد به صرفه می باشد. چرا که جی شاک برای مدت طولانی شما را نسبت به خرید ساعت مجدد بی نیاز می کند.

فناوری مدرن، علت محبوبیت ساعت مچی G-Shock

دیگر علت محبوبیت ساعت مچی G-Shock شیوه طراحی آن می باشد. به این منظور که تکنولوژی و فناوری های مدرنی که در تولید این ساعت ها به کار می  روند آنها را به محصولاتی دیجیتال، پرکاربرد، با کیفیت و مناسب برای تمام سنین تبدیل کرده اند. برای مثال امکان اتصال آنها به گوشی، مسیریابی و رادیو کنترلینگ در ساعت های G-Shock فراهم می باشد.

فناوری ساعت جیشاک

باتری خورشیدی از دلایل شهرت G-Shock

یکی از تکنولوژی های این برند فناوری شارژ باتری با نور خورشید می باشد که در برخی مدل های جی شاک به کار رفته است. در واقع منبع تغذیه ساعت مچی G-Shock انرژی خورشیدی می باشد. تمام انرژی دریافتی ساعت از خورشید مصرف نمی شود بلکه بخشی از آن در باتری ذخیره شده و تا دو الی سه روز دور از دسترس نور کار می کند.

ساعت های جی شاک مجهز به سنسورهای پیشرفته

همانطور که اشاره کردیم فناوری مدرن یک علت محبوبیت ساعت مچی G-Shock می باشد. بخشی از این فناوری ها به حسگرها و سنسورهای پیشرفته ای اختصاص می یابد که کاربرد ساعت را در زمینه های متنوع گسترش می دهد.

  • سنسور قطب نما
  • ارتفاع سنج
  • عمق سنج
  • فشار سنج
  • دما سنج
  • کرنومتر
  • گام شمار
  • کرنوگراف
  • شمارش معکوس

قابلیت های ساعت های برند جی شاک

جدا از تکنولوژی طراحی فنی این ساعت ها نیز دیگر علت محبوبیت ساعت مچی G-Shock می باشد. برای مثال این ساعت ها ضد آب طراحی شده اند که ورزشکاران و شناگران می توانند از آنها تا عمق 200 متر استفاده کنند.

برخی ساعت ها نسبت به نوسان دما واکنش نشان داده و تغییرات کمی در دقت عملکرد آنها ایجاد می شود. اما ساعت های جی شاک در مقابل سرما و گرما مقاوم بوده و دقت خود را از دست نمی دهند. این محصولات در دمای منفی 20 درجه سانتی گراد

شوک الکتریکی می تواند گجت ها و ساعت های دیجیتال را از کار بیاندازد. اما طراحی محصولات G-Shock به گونه ای می باشد که در برابر شوک الکتریکی نیز مقاوم هستند.

علت محبوبیت ساعت مچی G-Shock با طراحی های متنوع

یکی از دلایل شهرت ساعت های جی شاک تنوع گسترده طراحی آنها می باشد. این ساعت ها ظاهری جذاب با طراحی خشن دارند که برای خانم ها و آقایان در محیط کاری، ورزشی و روزمره مناسب هستند. این ساعت ها مطابق با سلیقه ها، استایل ها، موقعیت ها و شرایط متفاوت تولید می شوند به خصوص که در طیف های رنگی گسترده ای طراحی شده اند.

علت محبوبیت ساعت مچی G-Shock با طراحی های متنوع

نتیجه گیری

یکی از محبوب ترین ساعت های مچی، برند جی شاک می باشد که نسبت به قابلیت ها و امکاناتی که دارد از قیمت به صرفه ای برخوردار است. شهرت ساعت مچی G-Shock بیشتر به دلیل فناوری های به کار رفته و سبک طراحی آن می باشد. امکاناتی که محصولات این برند آنها را شامل می شوند عبارتند از فشار سنج، قطب نما، ارتفاع سنج، کرنومتر، کرنوگراف، گام شمار، قابلیت اتصال به گوشی و استاندارد ضد آب بودن که آنها را در دسته ساعت های غواصی قرار می دهد.

سوالات متداول
  1. اگر زمان ساعت صحیح نباشد چگونه آن را تنظیم کنیم؟
    با استفاده از دکمه های کنار ساعت امکان تنظیم آن وجود دارد. اما برای تنظیم دقیق تر می توانید آن را از طریق بلوتوث به گوشی خود متصل کنید تا همگام سازی شوند. ارتباط بلوتوثی به گوشی همراه نیز می تواند یک علت محبوبیت ساعت مچی
    G-Shock باشد.
  2. تفاوت این ساعت با ساعت هوشمند چیست؟
    امکان مکالمه، تماس تصویری، ذخیره برنامه، ضبط فایل صوتی، نمایش اعلانات گوشی، نمایش تماس تصویری، صفحه نمایش لمسی و ... در این ساعت های دیجیتال وجود وجود ندارد. چرا که این موارد مختص ساعت های هوشمند بوده و دنیای آنها با ساعت های مچی دیجیتال متفاوت است. 
  3. ارتفاع سنج این ساعت تا چند متر بلندی را تشخیص می دهد؟
    تا 10000 متر برای سنسورهای ساعت جی شاک قابل تشخیص می باشد.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)