انواع عقربه های ساعت مچی

انواع عقربه های ساعت مچی

عقربه ساعت ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ساعت ها دارند. به همین علت در این مطلب می خواهیم انواع عقربه های ساعت مچی را به شما معرفی کنیم.

معرفی عقربه های مدل های مختلف ساعت

ساعت ها در برندها و مدل های گوناگون، عقربه های متفاوتی دارند، این مسئله در طراحی آنها مشخص بوده و از نظر زیبایی شناسی، ظاهری زیبا و منحصر به مدل خود خواهند داشت. انواع عقربه های ساعت مچی بسیاری از مردم را متوجه طراحی خود نکنند.اما تنوع آنها می تواند نشان دهنده مدل یا برند نیز باشد.

حتی اگر ظاهر آنها جلب توجه نکند اما طراحی ساعت را متحول می کند. به این صورت که ساعت های مچی ساده تر باید عقربه های ظریف تر داشته باشند. عقربه هایی که ضخیم و طراحی شده، هستند پس زمینه ساعت را شلوغ تر جلوه می دهند. به عبارت دیگر عقربه ها بر اساس طراحی و سبک ساعت نیز طراحی می شوند.

معرفی عقربه های مدل های مختلف ساعت

باتون از رایج ترین انواع عقربه های ساعت مچی

در ساعت های مینیمال و کلاسیک که به صورت ساده و ظریف طراحی شده اند، عقربه های باتون را مشاهده می کنید. این عقربه ها نازک بوده و از ابتدا تا انتها کاملا صاف هستند. این عقربه ها بسیار رایج بوده و در طیف گسترده ای از مدل های انواع عقربه های ساعت مچی به کار می روند، با توجه به ضخامت در ساعت های کلاسیک با طراحی شلوغ و مدل های آنالوگ ساده نیز دیده می شوند.

عقربه های آلفا در ساعت مچی

آلفا مفهوم نوسانی بودن و مسطح نبودن عقربه ها را می رساند. این عقربه ها از ابتدا پهن بوده و به نوک باریک و تیز منتهی می شود. آلفا به دلیل طراحی که دارد بیشتر برای ساعت های شلوغ مانند مدل های سه موتوره مناسب می باشد. ساعت های زیر با عقربه آلفا طراحی شده اند:

·         Classic A

·         Lange & Söhne Datograph

·         the Parmigiani Fleurier Tonda Metrographe

·         برخی مدل های Omega

عقربه های مدل برژِیت

این عقربه های ظریف و زیبا کاملا نازک بوده اما ابتدای آن مقدار کمی ضخامت دارد. پایین تر از نوک عقربه یک دایره تو خالی وجود دارد که در عین سادگی به آن زیبایی بخشیده است. انواع عقربه های ساعت مچی به صورت پراکنده در مدل ها و سبک های گوناگون کار گذاشته می شوند. اما عقربه های برژیت عموما در سبک های کلاسیک با بندهای چرمی مشاهده می شوند.

طراحی عقربه های کلیسایی

عقربه های کلیسایی معروف به اسکلتی کمی پهن بوده و طراحی آنها تقسیم بندی شده است. به این منظور که روی آنها با خطوط منحنی یا صاف طراحی شده است. این عقربه ها نیز با طراحی زیبا و منحصر به فرد بیشتر با ظاهر ساعت های کلاسیک هماهنگ است. ساعت های رسمی به خصوص زنانه نیز این مدل عقربه را می پذیرند.

طراحی عقربه های کلیسایی

عقربه های دوفین از زیباترین انواع عقربه های ساعت مچی

میان انواع عقربه های ساعت مچی مدل های دوفین در عین ظرافت پهن نیز می باشند. در اصل ظاهر آنها کاملا مثلثی و نوک تیز است. هر کدام یک خط میانی دارند، این خطوط با توجه به رنگ عقربه ها، رنگی مکمل دارند که وضوح مشاهده می شوند.

ساعت های فلور دلیس

ساعت هایی که با این عقربه ها طراحی شده اند در تاریخ از ساعت های سلطنتی به حساب می آیند. به علاوه طراحی ظریفی روی عقربه ها انجام شدهاست که شبیه به زنبق می باشد و به کلیساهای کاتولیک اشاره دارد.

مشخصات عقربه های لانس

عقربه های لانس کاملا شبیه به شمشیر طراحی شده اند. ابتدای آنها یک دسته کوچک مشاهده می شود و نوک تیز نیز می باشند. ساعت هایی که طراحی رسمی دارند بیشتر شامل این عقربه ها می شوند.

عقربه های ساعت مچی مرسدس

ساعت های برند مرسدس با انواع عقربه های ساعت مچی طراحی می شوند و تنها مدل هایی از آنها این عقربه را شامل می شوند. نام این عقربه بر اساس لوگوی مرسدس بنز انتخاب شده است که در عقربه ساعت شمار طراحی شده است.

عقربه های پیکانی

پیکانی در لغت به معنای سر تیر یا فلز نوک تیز می باشد. عقربه های برخی ساعت های غواصی و تعدادی از مدل های ساعت امگا نیز به شکل نیزه و فلش می باشند. به اینگونه که انتهای آنها به شکل مثلث نوک تیز است، عقربه های پیکانی پهن بوده و مناسب ساعت هایی است که جزئیات درشت و واضح داشته باشند. برای مثال ساعت های مچی غواصی به گونه ای طراحی می شوند که اعداد و عقربه ها کاملا مشخص بوده و در آب قابل مشاهده باشد.

عقربه های پیکانی

نتیجه گیری

ساعت های مچی در سبک ها و مدل های گوناگون با عقربه هایی متنوع طراحی می شوند. هر کدام از این عقربه الهام گرفته از یک الگوی خارجی می باشند. برای مثال عقربه های لانس که شبیه به شمشیر هستند یا مدل های کلیسایی که بر اساس طراحی کلیساهای کاتولیک ساخته شده اند. هر کدام از انواع عقربه های ساعت مچی می توانند در مدل ها و برند های مختلف به کار بروند.

سوالات متداول

1.      عقربه های اسکلتی در ساعت های اسکلتی به کار می روند؟
عقربه های اسکلتی همان کلیسایی می باشند اما ساعت های اسکلتی یا اسکلتون مدل های قلب باز هستند که موتور آنها قابل مشاهده است و هر مدل عقربه ای را می پذیرد.

2.      کدام مدل های ساعت مچی عقربه های پیکانی دارند؟
ساعت های برند
Dive  سری Seiko SKK و امگا سری Seamaster Planet Ocean از ساعت های غواصی به حساب می آیند که عقربه های پیکانی مناسب آنها هستند.

3.      تمامی مدل های ساعت های امگا با عقربه های آلفا طراحی می شوند؟
خیر تنها برخی از مدل های
speedmaster امگا عقربه آلفا دارند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)