ساعت مچی سه موتوره چیست؟

ساعت مچی سه موتوره چیست؟

ساعت مچی سه موتوره یکی از انواع مدل های ساعت مچی می باشد که در این مقاله راجب آن توضیح می دهیم.

معرفی ساعت مچی کرنوگراف

ساعت مچی کرنوگراف از دسته ساعت های آنالوگ می باشد. تفاوت این ساعت ها با مدل های آنالوگ که طراحی ساده ای دارند، عقربه های اضافه ای است که در صفحه پس زمینه آن کار می کنند. در اصل سه عقربه که شبیه به عقربه قطب نما هستند روی صفحه اصلی ساعت مچی سه موتوره که وظایفی جداگانه دارند.

بر خلاف آنچه که شنیده می شود، ساعت های کرنوگراف تنها یک موتور دارند. البته برخی مدل ها با توجه به کاربرد و قابلیت هایی که دارند به چند موتور مجهز هستند. اما در کل اساس ساخت این ساعت های مچی کار گذاری یک موتور است که تمام عقربه ها را کنترل می کند.

معرفی ساعت مچی کرنوگراف

وظیفه عقربه های ساعت مچی سه موتوره

یکی از عقربه هایی که در این ساعت کار می کند، در دایره ای با درجه بندی 30، 10 و 20 قرار دارد. این عقربه نمایش دهنده 30 دقیقه است، به این معنا که حداکثر زمانی که در نظر گرفته و نمایش داده می شود 30 دقیقه می باشد.

عقربه دیگری که 0، 2، 4، 6 و 8 را نمایش می دهد، نمایش دهنده 60 ثانیه است. علاوه بر اینها کرنوگراف دهم ثانیه را نیز مشخص می کند. زمانی که کورنوگراف را متوقف کنید. زمانی که دکمه شروع را می زنید هر سه عقربه شروع به شمردن دقایق سپری شده تا سقف 30 دقیقه، ثانیه ها و دهم ثانیه گذشته می کند. برخی از آنها نیز حساسیت پایین تر یا بالاتری دارند، برای مثال ساعت مچی سه موتوره با 4/1 و 60/1 ثانیه در بازار موجود است. هر چه این اعداد دقت کمتری داشته باشند، حساسیت کرنوگراف بیشتر خواهد بود.

طرز کار کردن با ساعت مچی کرنوگراف

کنار تاج یا دسته کوک ساعت مچی سه موتوره دو دکمه فشاری وجود دارد. ساعت را مستقیم و در جهت درست رو به خود نگه دارید. با فشردن دکمه بالایی کرنوگراف فعال شده و عقربه ها زمان سنجی را آغاز می کنند. اگر پایان زمان مورد نظر شما پیش از 30 دقیقه است با فشردن همان دکمه کرنوگراف را متوقف کنید تا زمان سپری شده را مشاهده کنید.

سپس برای استفاده مجدد باید دکمه پایین را فشار دهید تا زمان صفر شود. برخی مدل ها نیز فاقد نمایش دهنده 30 دقیقه می باشند.

ساعت مچی سه موتوره تقلبی

می دانیم که درصد بالایی از ساعت های وارداتی تقلبی بوده و کیفیت یا قابلیت های ساعت های اصل را ندارند. تفاوت میان ساعت های فیک و اورجینال ممکن است در ظاهر مشخص نباشد. طراحی ساعت های کرنوگراف تقلبی و اصل نیز کاملا مشابه هستند اما مدل های فیک ساعت مچی سه موتوره قابلیت زمان سنجی نداشته و عقربه های آن کاربردی نمی باشند. 

ساعت مچی سه موتوره تقلبی

کاربرد ساعت مچی کرنوگراف

این ساعت ها مانند ساعت های هوشمند، بیشتر کاربرد ورزشی دارند و عموما اصل آنها برای افرادی مناسب است که ورزش هایی انجام می دهند مانند دویدن، شنا رفتن، دراز نشست، دوچرخه سواری و هر فعالیت حرفه ای یا غیر حرفه ای دیگری که زمان سنج در آنها به کار آید. در واقع اگر به اسمارت و اپل واچ علاقه ندارید ولی می خواهید ساعت شما کاربرد ورزشی داشته باشد، می توانید به جای خرید ساعت هوشمند؛ این ساعت ها را خریداری کنید.

برخی از مدل های پیشرفته ساعت مچی آنالوگ از قابلیت های بیشتری نیز بهره مند هستند. برای مثال امکان تنظیم، آلارم در آنها فراهم است.

نمایش تاریخ در ساعت های کرنوگراف

اکثر مدل ها و برندهای ساعت های مچی آنالوگ به وسیله یک پنجره کوچک تاریخ را نمایش می دهند. ساعت های مچی آنالوگ کرنوگراف نیز از این قابلیت بهره مند بوده و در کنار عقربه ها نمایش دهنده تاریخ را مشاهده خواهید کرد.

بهترین برندهای ساعت مچی سه موتوره

·         برند فسیل:
ساعت مچی سه موتوره فسیل از بهترین مارک های آمریکایی بوده و از مقاومت و کیفیت ایده آلی بهره مند است. این ساعت نسبت به قابلیت ها و عملکرد درجه یکی که دارد از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار است.

·         برند ادوکس:
این برند معروف و محبوب زیر شاخه ها و کمپانی های بسیاری را پشتیبانی می کند. به همین خاطر در طرح های متنوعی تولید می شوند.

·         برند کین واچ:
این مدل ساعت مچی سه موتوره که در یک کمپانی استرالیایی تولید می شود سبکی همانند ساعت های کلاسیک داشته و از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است.

·         برند کاسیو:
این برند نیز محصولات با کیفیت و با دوام خود را با طراحی های متنوعی تولید می کند که گزینه های جذاب بسیار در اختیار شما می گذارد.

بهترین برندهای ساعت مچی سه موتوره

·         برند اورینت:
این برند ژاپنی نسبت به دیگر مارک ها شامل ساعت های مچی کرنوگراف به روزتر و مدرن تری می باشد. طراحی این ساعت ها بی نظیر هستند.

نتیجه گیری

ساعت های مچی آنالوگ زیر مجموعه ای تحت عنوان ساعت مچی کرنوگراف دارند که با نام سه موتوره شناخته شده اند. در صورتی که تنها با یک موتور طراحی می شوند. قابلیت آنها در مجهز بودند به کرنومتر بوده و ساعت، دقیقه، ثانیه، دهم ثانیه و تاریخ را نمایش می دهند. همچنین برای خرید ساعت مچی سه موتوره به فروشگاه سایت ما مراجعه کنید.

سوالات متداول

1.      کدام ساعت های آنالوگ از این قابلیت بهره مند هستند؟
این ساعت ها خود یک مدل از ساعت های آنالوگ بوده و طراحی جداگانه دارند. اما ساعت های آنالوگ کوارتز نیز می توانند این قابلیت را داشته باشند.

2.      منظور از نمایش 24 ساعته در این ساعت ها چیست؟
ساعت های عقربه ای معمولا فرمت 12 ساعته دارند در طول شبانه روز عقربه بزرگ دو دور کامل می زند. برخی از ساعت های سه موتوره نیز از فرمت 24 ساعته بهره مند هستند و در شبانه روز تنها یک دور کامل کافی می باشد.

3.      ساعت های آنالوگ معمولی مجهز به تاریخ شمار می باشند؟
اکثر مدل های آنالوگ واجد نمایش دهنده تاریخ هستند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)